+ 11°C
logo
Cityguide, cityguide.rs, vodič, vodič kroz grad, vodič kroz gradove, vodič kroz dešavanja, atrakcije, restorani, kultura, umetnost, zabava, izlasci, koncerti, svirke, splavovi, istorijske znamenitosti, zoološki vrtovi, muzeji, galerije, pozorišta, bioskopi, kulturni centri, kupovina, prodavnice, butici, tržni centri, noćni život, klubovi, splavovi, barovi, vinski barovi, kafići, pivnice, poslastičarnice, brza hrana, prodavnice sladoleda, smeštaj, hoteli, apartmani, stanovi, vile, hosteli, domaćinstva, noćenje i doručak, vikendice, muzika, koncerti, žurke, izložbe, istorija, porodica, sport, kupališta, kupanje, otvoreni bazeni, zatvoreni bazeni, plaže, jezera, zabava, dečje igraonice, moda, lepota, spa centri, spa gradovi, spa rezorti, dnevni spa, saloni lepote, kozmetički saloni, frizerski saloni, manikir, pedikir.

Influenseri ne treba da budu bilbordi, niti reklamni panoi

Datum:Feb 27, 2021
Autor:Kristina Čileg 347 Нема коментара

Branislava Antović je diplomirana novinarka, osnivač bloga Brana`s Divine World, naša poznata blogerka i influenserka. U razgovoru nam je otkrila sa kakvim se sve poteškoćama susrela u svojoj karijeri, kako je raditi posao za koji su ljudi puni predrasuda, ko su influenseri i kakav uticaj imaju na nas.

Foto: arhiva Branislave Antović

Šta je za tebe influenser i da li ti sebe smatraš influenserom?

Ovu reč baš ne volim, prihvatila sam, jer je industrija tako nametnula. Ne volim je, zbog toga što se pod taj pojam svrstava sve i svašta. Ja volim izraz blogerka, jer blog jeste ono od čega sam ja krenula. Prvenstveno sam diplomirana novinarka, tako volim da se predstavljam. Po mom mišljenju, čini mi se da su influenseri ljudi koji su skupili jedan određeni broj pratilaca, a sa druge strane mislim da broj pratilaca ne znači ništa. Smatram da je kredibilitet koji ta osoba stvori, zapravo ono što je čini influenserom. Kredibilitet je kod mnogo ljudi upitan ili ga uopšte nema, to opet ne sprečava ljude sa strane da ih posmatraju kao influensere. Reč influenser nema jasnu definiciju, u Srbiji je sve to zamagljeno baš zato što je pod taj pojam svrstano mnogo toga. Više volim da koristim kreator sadržaja.

Zbog čega?

Meni su vredni kreatori sadržaja, nisu mi važni influenseri. Desi se da pratim ljude iz kolegijalnosti, ali ljudi koji su meni interesantni su oni koji kreiraju sadržaj, dakle rade na nekom sadržaju koji ima određenu vrednost. A za mene je vrednost da me informiše, inspiriše, motiviše, manje-više zabavi. Da se razumemo, ne inspirišem ni ja svakom svojom objavom, nekad to bude samo lepa fotografija, što je okej. Tražim ljude čiji sadržaji bar u polovinislučajeva ispunjavaju ove kriterijume. To su za mene influenseri. Ljudi koji me inspirišu i motivišu.

O čemu ti bloguješ? Kojim temama se baviš?

Počela sam sa raznim temama kao što su moda, lepota, putovanja, enterijer, lifestyle. Međutim, Brana`s Divine World je prerastao u jednu redakciju sa oko petnaest zaposlenih. Devojke koje pišu tekstove se bave raznim temama od feminizma do enterijera, dok sam se ja u poslednje vreme na blogu više fokusirala na umetnost, književnost i putovanja, dok se temama o modi i lepoti bavim na svom Instagram profilu.

Da li blogovanje zahteva puno radno vreme ili uspevaš da radiš i neki drugi posao pored toga?

Ukoliko bih želela i imala snage, ja bih ovaj posao mogla raditi svaki dan, po ceo dan. Tu nema radnog vremena, jer vi ste stalno u poslu zbog vaše publike, a publika i interakcija sa njom je veoma važan segment ovog posla. Moj posao jeste moj blog. Od 2016. godine imam svoju firmu, tako da sam danas preduzetnica, autorka i urednica sajta Brana`s Divine World.

Šta misliš, zbog čega ljudi imaju predrasude kada je ovaj posao u pitanju?

Kad god neko počne da sumnja u ozbiljnost ovih poslova, pomislim da je samo reč o neinformisanosti, jer mi smo jedna redakcija. Do sada je radakcija bila u samo jednoj osobi, a sad imam čitav jedan tim. Ja tu zapravo radim mnogo stvari, od marketinškog momenta, gde ugovaram posao sa klijentima, do kurirskih momenata. Dakle, od urednika do administratora. A sve između je komunikacija sa čitaocima i kreiranje sadržaja, kao i ugovaranje saradnji, pregovori, realizacija. Mnogo segmenata posla, koji ljudima nisu vidljivi i zbog kojih misle da je ovaj posao banalan, a zapravo samo ne vide ove iza scene momente.

Iza blogovanja stoji mnogo veći posao?

Tako je. Doći do momenta da napraviš dobru fotografiju je dug proces. Vizuelni deo mogu ljudi lako savladati, ali treba znati tu dobru fotografiju momentizovati, kako doći do toga da taj vizuelni momenat prati neki kredibilitet, koji omogućava da vi zapravo živite od ovog posla.

Da li bi mogla da opišeš kako izgleda dan jedne blogerke?

Teško je opisati, jer svaki dan je različit. Imam svoj kancelarijski prostor u kom radim do 17 sati. Imam dane kada fotografišem, idem na događaje, trčim sa sastanka na sastanak, a imam i dane kada ustanem ujutru, sednem za kompjuter i radim. Glamurozni momenti posla su događaji, kojih trenutno nema zbog pandemije, što meni i prija, jer sam se malo umorila od njih.

Koliko vremena dnevno provodiš na društvenim mrežama i na internetu generalno?

Po Instagram statistici oko dva i po sata dnevno. Nekad se desi da bude ispod sat, to je u danima kada nemam komunikaciju sa pratiocima, nego samo uđem i postavim objavu. Najviše vremena mi ode na inbox, koji treba da regulišem na dnevnom nivou. Moram priznati da ne trošim puno vremena na druge ljude, volim da pogledam fid, sačuvam nešto ako je zanimljivo. Retko kad nešto prokomentarišem, iako se to preporučuje u mom poslu, ali iskreno, nemam mnogo vremena za to, jer volim da pored posla imam vremena i za privatan život

Da li koristiš i druge društvene mreže pored Instagrama?

Fejsbuk slabije koristim, uglavnom, samo podelim objave sa Instagrama, što priznajem, sa gledišta firme i nije najpametnije. Od drugih društvenih mreža koristim Jutjub ali kao gledalac, dok jedem i pred spavanje. Koristim i Tviter da bih se informisala o dešavanjima u svetu i kod nas. Imam baš kvalitetnu lajnu, da se izrazim žargonski, brzo dođem do informacija. I u poslednje vreme volim i Tiktok.

Svakako moramo biti odgovorni, ali takođe moram da kažem da ne možete očekivati od blogera, influensera da vaspitavaju decu.

Pored autorskih objava na tvom Instagramu možemo videti i sponzorisane objave. Međutim, poznata si po tome da si više saradnji odbila nego što si prihvatila. Zanima me, na koji način filtriraš saradnje?

Pa vrlo lako, svako ko se uklapa u moj vrednosni sistem biće sa moje strane podržan, ukoliko ta kampanja ima smisla, ukoliko ja tu sebe mogu da vidim kao nekog ko ne izdaje svoje norme. Važno mi je da ja ne izdam sebe, najprostije rečeno. Istina je, jako puno saradnje odbijam, ali treba znati da ja sve vreme imam saradnje ali vi kao pratioci to ne vidite, ne zato što nisu transparentne, naprotiv, ja vrlo jasno naglasim šta je saradnja, ali prosto imam više autorskih objava od kojih sponzorisane ne dolaze do izražaja.

Nedopustivo je propagirati neke stavove koje ni na koji način nisu naučno dokazani, jer vi ste mediji i imate odgovornost za ono što plasirate.

Na društvenim mrežama ima sve više i više sponzorisanih objava i reklama, koje je tvoje mišljenje o tome?

Kada imate reklamu za reklamom, onda je to upadljivo. To i zameram svojim kolegama kod kojih na fidu ne postoji sadržaj koji nije sponzorisan. Mi ne treba da budemo bilbord, reklamni panon, topšop, ili kako god to nazvali, dakle mi smo tu da čitaocima ponudimo korisne, zanimljive, edukativne stvari, ako se u sve to uklapa i neka saradnja sa kompanijom, odlično, ali ne bi trebalo da te objave budu primarne. Mislim da su i čitaoci već postali netolerantni prema takvim objavama.

Prati te veliki broj ljudi, kako gledaš na pitanje odgovornosti? Koliko influenseri paze na sadržaj koji plasiraju?

Što se odgovornosti tiče, moja publika je malo starija i ja se ne susrećem sa takvim vidom tereta. Svakako moramo biti odgovorni, ali takođe moram da kažem da ne možete očekivati od blogera, influensera da vaspitavaju decu. Ja sam odrasla u devedesetim godinama kada je u državi vladala jedna šizofrena atmosfera u kojoj su se veličali kriminalci, oni su dobijali svoj medijski prostor u štampanim medijima i na tv-u kao neki legitimni sagovornici. Muzika koja se slušala tad je isto tako diskutabilna. Ko je imao u porodici dobru osnovu, nije mogao na njega to da utiče toliko. Naravno, ima efekata, ali ne možemo reći da se blogeri moraju suzdržati od svega jer to može da utiče negativno na one koje gledaju. Apsolutno postoji taj momenat, ali ne možemo svaljivati svu krivicu na kreatore sadržaja. Naprosto roditelji tu moraju da odigraju glavnu ulogu. Nekad imam osećaj da su ljudima influenseri neprijatelj broj jedan, baš onako jedna nepotrebna negativna atmosfera oko ljudi koji su samo razumeli kako funkcionišu moderni mediji i iskoristili na način koji misle da je dobar. Sad, da li se to svakom sviđa, naravno da ne, ali bože moj, zato postoji mogućnost izbora.

U  Srbiji je svaka odluka politička, dakle ima političku konotaciju, pa čak i to „ja sam apolitična“ ima svoju konotaciju.

Kao novinarka, kako reaguješ na lažne vesti i lažan sadržaj na društvenim mrežama?

Ja pokušavam da se fokusiram na sebe i svoj rad, ne obazirem se puno na druge ljude, jer svako bira svoj put. Međutim, ono što sam u poslednje vreme primetila u toku korone, je deljenje neproverenih, lažnih i manipulativnih poruka. Deljenje neproverenih informacija u čijoj su pozadini teorije zavere je zaista opasno. Nedopustivo je propagirati neke stavove koje ni na koji način nisu naučno dokazani, jer vi ste mediji i imate odgovornost za ono što plasirate. To je problematično i kada tako nešto objavi neko ko se ne bavi ovim profesionalo, ali okej, ta osoba možda ne zna kako da proveri istinitost.

Kada imate određen broj pratilaca, pa makar on bio i hiljadu, pa čak i manje, vi imate odgovornost. Imamo na BDW jedan tekst o tome šta su i kako proveriti lažne vesti. Mi smo tim tekstom dali naš doprinos borbi protiv takvog vida objava na društvenim mrežama, zato što mislim da je stvarno važno da ne potpirujemo tu neku masovnu histeriju i masovnu paranoju, koja je obuhvatila ceo svet. Zato ne mogu da podržim ljude koji se javno oglašavaju protiv vakcine i nošenja maski tokom korona pandemije. Ljudi mogu da budu veoma srčani u odbrani stavova, u koja su poverovali na osnovu nekog fejsbuk videa koji su videli.

Ispratili smo svi proteste u Beogradu ove godine. U toku dešavanja bila si vrlo ažurna i aktivna na tvom Instagram profilu u izveštavanju. Šta misliš o političkom aktivizmu javnih i poznatih ličnosti?

Ja ovo ne bih nazvala političkim aktivizmom, jer ovo moje je bio novinarski aktivizam. Samo sam obaveštavala moje pratioce o onome što smatram da se nije moglo videti na televiziji sa nacionalnom frekvencijom. Imala sam želju i pre ovog stanja da to radim, ali sam mislila da to mojoj publici nije potrebno, jer Instagram važi za medij gde „teškim“ temama nije mesto. Drago mi je da je 2020. godina to promenila, na globalnom nivou. Ne mogu da napadam ljude koji se nisu oglašavali, iz prostog razloga što nemaju svi u sebi ni taj novinarski poriv i što ljudi ne znaju jednostavno ni kako da pristupe informacijama i ne znaju kako ni šta bi trebalo da rade sa njima. Mada, sa druge strane ne može ni da se nema stav. U  Srbiji je svaka odluka politička, dakle ima političku konotaciju, pa čak i to „ja sam apolitična“ ima svoju konotaciju. Tako da nisam ni za to. Ali veoma je nezgodno reći šta ljudi treba da rade. Ako se osvrćete na dešavanja u Americi, u Libanu, onda treba da se osvrnete i na dešavanja u Srbiji. Uglavnom je to i strah, da se razumemo. Ako ćutimo, onda ćutimo na sve, ako pričamo onda hajde da pričamo o svemu.


Branislava Antović je rođena u Aleksincu. Trenutno živi i radi u Beogradu. Osnivač je i glavna urednica sajta Brana`s Divine World. Njen blog obuhvata razne temekao što su lepota, nega, moda, putovanja, lajfstajl, enterijer, knjige i umetnost. Pored blogovanja bavi se i influens marketingom na svojim društvenim mrežama.