-3°C
logo
Cityguide, cityguide.rs, vodič, vodič kroz grad, vodič kroz gradove, vodič kroz dešavanja, atrakcije, restorani, kultura, umetnost, zabava, izlasci, koncerti, svirke, splavovi, istorijske znamenitosti, zoološki vrtovi, muzeji, galerije, pozorišta, bioskopi, kulturni centri, kupovina, prodavnice, butici, tržni centri, noćni život, klubovi, splavovi, barovi, vinski barovi, kafići, pivnice, poslastičarnice, brza hrana, prodavnice sladoleda, smeštaj, hoteli, apartmani, stanovi, vile, hosteli, domaćinstva, noćenje i doručak, vikendice, muzika, koncerti, žurke, izložbe, istorija, porodica, sport, kupališta, kupanje, otvoreni bazeni, zatvoreni bazeni, plaže, jezera, zabava, dečje igraonice, moda, lepota, spa centri, spa gradovi, spa rezorti, dnevni spa, saloni lepote, kozmetički saloni, frizerski saloni, manikir, pedikir.

Ko su influenseri i šta oni rade

Datum:Dec 1, 2020
Autor:Kristina Čileg 103 Нема коментара

Danas, u jeku popularnosti influensera, istraživanja su pokazala da 80% svetskih kompanija ulaže u influens marketing i da je ta cifra ove godine blizu 8 milijardi američkih dolara.

Foto: unsplash.com

Šta znači danas biti influenser?

Svako vreme ima svoje lidere mišljenja. Osobe koje prve isprobaju neku stvar, pa ga preporučuju ili ne preporučuju dalje u krugu prijatelja, a i šire. Tako i današnje, digitalno vreme ima svoje lidere mišljenja, takozvane influensere. Influenser je osoba ili stvar koja utiče na nekoga ili nešto. Radi se o osobi koja ima mogućnost uticaja na potencijalne kupce proizvoda ili usluge preporučujući ih na društvenim mrežama.

Međutim, ne može svako da bude influenser. Da bi se neko nazvao influenserom mora da bude specifičan, da ima originalnu priču i sadržaj, da bude dosledan sebi, da ljudi u njega imaju poverenje. Treba da ima određeni broj pratilaca, kojima plasira svoj sadržaj. Isto tako, neko ko je influenser danas, ne znači da će to biti i za nekoliko godina, jer ova kategorija je veoma fluidna i menja se sa vremena na vreme.

Foto: unsplash.com

Čime se influenseri bave?

Njihov posao je baziran na društvenim mrežama. Na ovim platformama oni određuju svoju publiku i sav sadržaj formiraju tako da zadovolje njihove potrebe. Influenseri često postaju i brend ambasadori raznih kompanija. Zbog toga se dešava da neki brend upamtimo po licu koji ga reklamira, ali i obrnuto, zapamtimo lica koja se pojavljuju u reklamama naših omiljenih proizvoda, koja nose našu omiljenu garderobu ili jedu naš omiljeni sladoled.

Svaki influenser ima svoju publiku, prati šta publika voli i koja su mu očekivanja. Kada kompanije definišu marketing plan i kada biraju pravo lice za saradnju, bitno je da odaberu nekog, ko će svojoj publici znati da prenese poruku kompanije na najbolji mogući način.

Foto: unsplash.com

Kako influenseri utiču na nas?

Koliko društvene mreže i influenseri imaju uticaj na nas i naš život, dovoljno je da prelistamo stranice Instagrama. Instagram je mesto gde digitalni lideri mišljenja najviše dolaze do izražaja, s obzirom na to da je ova platforma najuticajnija. U doba društvenih mreža sve mora da bude „instagramično“.

Od kada su društvene mreže postale popularne jako je bitno gde se i iz kakve šoljice pije prva jutarnja kafa. Fotografija je obavezna, uz označenu lokaciju. Svetla i ugao namešteni, stvari na stolu raspoređene da ta prva jutarnja kafa bude baš „instagramična“.

Previše se značaja daje odevnim kombinacijama, da se uklope boje pa sve u kompletu da se slaže uz pozu i pozadinu gde fotografija nastaje. Hrana treba da bude lepo servirana, na neobičnom tanjiru i slikana iz raznih uglova. Tek nakon toga se konzumira. Devojkama je vrlo dobro poznata situacija kada neki bjuti bloger objavi svoje „omiljene“ kozmetičke proizvode, to je pravi juriš u radnje da se prazne police.

Foto: unsplash.com

Svi smo mi pod nečijim uticajem

Za promociju nekog proizvoda ili usluge oduvek su bili bitni lideri mišljenja, ljudi koji imaju uticaj u društvu, ljudi kojima se veruje i čiji rad prati brojna publika. Danas su lideri mišljenja upravo influenseri.

Iako mislimo da mi sami donosimo neke odluke, pogotovo kada su društvene mreže u pitanju, ne možemo ne primetiti da zapravo mi i pre nego što nešto objavimo, pregledamo fotografije i snimke, biramo koje ćemo postaviti. Provodimo dosta vremena smišljajući na koji način ćemo nešto uslikati, nameštamo pozadine, uklapamo boje.

Zapravo, kada pogledamo cifru od osam milijardi dolara, koliko se ulaže u marketing sa influenserima, od njih se i očekuje da ispune ciljeve kompanija.  A na nama je da odaberemo čijoj ćemo publici pripadati i čije ćemo savete i preporuke uvažavati.